PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DENGAN PENDEKATAN KONSTRUKTIVISME DALAM PEMBELAJARAN PENJUMLAHAN BILANGAN BULAT DI SD
Sari
This study aims to describe the results of student learning in mathematics on the
sum of the integers. The approach used is Kontrukstivisme approach. The results
showed an increase in planning, namely (a) RPP cycle I was in sufficient criteria, in
the second cycle are in very good criteria, (b) implementation of aspects of the
teacher, the first cycle is at sufficient criteria. In the second cycle currently on the
criteria very well. In the aspect of the first cycle students are in sufficient criteria, the
second cycle was on the criteria very well. (C) The results of students in the first cycle
and the values obtained enough in the second cycle worth very well.
Kata Kunci : Hasil belajar bilangan bulat dengan pendekatan konstruktivisme
Teks Lengkap:
PDFReferensi
Adi, Suryanto. 2007. Evaluasi Pengajaran. Jakarta:UT
Darhim,dkk. 1991. Pendidikan Matematika II. Jakarta : Dekdiknas
Depdiknas.2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Jenjang Pendidikan
Sekolah Dasar.Depdiknas. Jakarta
Depdiknas.2006. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Jenjang Pendidikan Sekolah
Dasar. Depdiknas. Jakarta
http://akhmadsudrajad.wordpress.com./2008/09/12/pengertian-pendekatan-strategi-metodeteknik-
taktikdanmodelpembelajaran/
http://alief-hamsa.blogspot.com/2009/10/konstruksi-berarti-membangun-dalam.htm.
http://techonly13.wordprees.com./2009/07/04/pengertian-hasil-belajar/.
http://ww.crayonpedia.org/mw/BSE.Bangun-Datar-dan-Bangun-Ruang.1%28BAB3%29
I.G.A.K, Wardhani. 2007.Penelitian Tindakan Kelas.Jakarta:UT
Julius. Hambali. dkk. 1992.Pendidikan Matematika I.Jakarta: Depdikbud
Masnur, Muclish. 2007.Pembelajaran Berbasis Kompetensi dan Konstektual. Jakarta : Bumi
Aksara
Muchtar, Karim.dkk.1996.Pendidikan Matematika I.Depdiknas
Muhammad, Nur. 204. Pengajaran Berpusat pada Siswa dan Pendekatan Konstruktivis
dalam Pengajaran. Pusat Sains dan Matematika Sekolah : Universitas Surabaya
Mursal, Dalais. 2007. Kiat Mengajar MTK. Padang : UNP
Nur. Asma. 2006. Model Pembelajaran Kooperatif. Jakarta : Depdiknas.2008
Nurhadi, dkk. 2003. Pembelajaran Kontekstual ( Contxtual Teaching and Learning/CTL
dan Penerapanya dalam KBK. Malang.Universitas Negeri Malang
Nurhadi. 2004. Pembelajaran Kontekstual dan Penerapannya dalam KBK.UKM : Malang
Oemar, Hamalik. 2007. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT Bumi Aksara
Ritawati, Mahyudin. dkk. 2007. Hand out Mata Kuliah Metodologi Penelitian Tindakan
Kelas.Padang : UNP
S.Udin, Winataputra. 2007. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta : UT
Suharsimi, Arikunto. dkk. 2006. Penelitan Tindan Kelas.Jakarta : Bumi Aksara
Suherman. (1993:221). Pendekatan Pembelajaran Merupakan Suatu Konsep Atau
Prosedur
DOI: https://doi.org/10.33559/mi.v12i5.791
Article Metrics
Sari view : 95 timesPDF - 149 times
Refbacks
- Saat ini tidak ada refbacks.
##submission.copyrightStatement##
INDEXED BY :
Lembaga Penelitian & Pengabdian Masyarakat (LPPM). Universitas Muhammadiyah Sumatera Barat
Jl. Pasir Kandang No.4, Pasie Nan Tigo, Kec. Koto Tangah, Kota Padang, Sumatera Barat 25586.
Email : lppmumsb@gmail.com
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.