PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP LOYALITAS NASABAH PADA BANK SYARIAH MANDIRI KCP PARIAMAN

Suherdi -

Sari


This study aims to determine whether the quality of care that includes physical evidence, reliability, responsiveness, assurance, and empathy effect on customer loyalty to the Bank Syariah Mandiri KCP Pariaman. The results of this study are expected to contribute to the banking company Bank Syariah Mandiri KCP Pariaman, and is expected to formulate a marketing strategy in order to maintain customer savings.The results of this study showed that simultaneous variable quality of service covering physical evidence, reliability, responsiveness, assurance, and empathy have a significant effect on customer loyalty gained significant value of 0.000 below 0.05. Based on the coefficient of determination can be seen that the independent variables explain the dependent variable of 25.1%, while the remaining 74.9% is explained by other variables in this case are not the subject of the study authors.

 

Keywords: customer loyalty, service quality

Teks Lengkap:

PDF

Referensi


Akbar, Muhammad Muzahid dan Noorjahan Parvez (2009). “Impact of sevice, qualit, trust andcustomer satisfaction on customer loyalty. ABAC Vol. 29, No. 1,( January-April), pp.24-38, 2009,hlm. 27.

Arikunto, Suharsimi (2002). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan dan Praktek.

Jakarta: Rineka Cipta

Awal Isgiyanto (2009). Teknik Pengambilan Sampel Pada Peneltian Non Eksperimental. Yogyakarta: Mitra Cendika Prass.

Azwar Majid (2015). Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada Bank Rakyat Indonesia Unit Timporongan Cabang Pangkep.Skripsi tidak diterbitkan. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Hasanuddin Makassar.

Basu Swastha, Hani Handoko (2004).Perilaku Konsumen.Yogyakarta: BPFE.

Bilson Simamora (2001). Memenangkan Pasar Dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel. Jakarta : PT Gramedia Pustaka Utama.

Burhan Bungin(2005). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta : Kencana.

Drs.H.Malayu S.P.Hasibuan(2006).Dasar-Dasar Perbankan.Jakarta : PT Bumi Aksara.

Elvinaro, Ardianto(2010). Metode Penelitian untuk Public Relations Kuantitatif dan Kualitatif, Bandung : Simbiosa Rekatama Media.

ErwanAgus Purwanto (2011). Metode Penelitian Kuantitatif untuk Administrasi Publik danMasalah-Masalah Sosial. Yogyakarta : Gava Media.

Fajar Laksana(2008). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta : Graha Ilmu.

Fandy Tjiptono (2000). Manajemen Jasa. Yogyakarta: Andi Offset.

Fandy Tjiptono (2004). Pemasaran Jasa. Malang: Bayu Media.

Ghozali, Imam (2006). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Edisi Kedua. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Griffin Jill(2002). Customer Loyalty terjemahan Dwi Kartini Yahya. Jakarta: Erlangga.

Hermawan Kartajaya (2003).Boosting Loyalty Marketing Performance. Bandung: Markplus Inc, Jakarta& Mizan Pustaka.

Ifa Khairul Janah (2011). Pengaruh Kualitas Pelayana terhadap Loyalitas Nasabah pada BMT “AMANAH” WELERI. Skripsi tidak diterbitkan. Fakultas Syari’ah Institut Agama Islam Negeri Walisongo Semarang.

Kasmir (2003). Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

M.Taufik Amir(2005).Dinamika Pemasaran. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

Philip Kotler (2002). Manajemen Pemasaran Jilid 1. Jakarta : Prenhallindo.

Philip Kotler (2003). Manajemen Pemasaran. edisi kesebelas, Jakarta: Indeks kelompokGramedia.

Sofjan Assauri (2007).Manajemen Pemasaran. Jakarta : PT Raja Grafindo Persada.

Sorayanti Utami (2015). “The Influence Of Customers‟ Trust On Customer Loyalty”,International Journal of Economics, Commerce and Management United Kingdom Vol. III, Issue7, July 2015, Dept. of Management, Faculty of Economics, University of Syiah Kuala,Darussalam, Banda Aceh, Indonesia, hlm. 645.

Sudjana (2001). Metode Statistika, Edisi Revisi, Cet.6. Bandung: Tarsito

Sugiyono (2001). Metode Penelitian Administrasi, Bandung: CV Alfabeta.

Sugiyono (2002). Metode Penelitian Administrasi, Bandung: CV Alfabeta.

Sugiyono (2008). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung : Alfabeta.

Sugiyono (2009). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung : Alfabeta.

Suliyanto(2006). Metode Riset Bisnis. Yogyakarta : CV Andi Offset.

Utomo, Priyanto Doyo (2006). “Analisis Terhadap Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Konsumen Pada Operator Telepon Seluler”, Tesis, Universitas Gadjah Mada, Yogyakarta.




DOI: https://doi.org/10.33559/mi.v11i78.592

Article Metrics

Sari view : 601 times
PDF - 393 times

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


##submission.copyrightStatement##

INDEXED BY :

 


Lembaga Penelitian & Pengabdian Masyarakat (LPPM). Universitas Muhammadiyah Sumatera Barat
Jl. Pasir Kandang No.4, Pasie Nan Tigo, Kec. Koto Tangah, Kota Padang, Sumatera Barat 25586. 
Email : lppmumsb@gmail.com



Kunjungan Sampai Saat ini    Web
Analytics Made Easy - StatCounter

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.