Analysis of Arabic Textbook "Takallam Bil 'Arabiyyah Volume 6" Based on Mickey's Theory
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, Z. A. (2015). Pengembangan Model Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Teori Multiple Intelligence. Al Mahāra: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 1(1), 1–18. https://doi.org/10.14421/almahara.2015.011-01
Akbar, M. I., & Yusuf, M. (2018). Desain Penulisan Buku Ajar Bahasa Arab (Analisis Deskriptif Buku Al-‘Arābiyyah Baina Yadaik). Edulab: Majalah Ilmiah Laboratorium Pendidikan, 3(2), 50–72. http://ejournal.uin-suka.ac.id/tarbiyah/index.php/edulab/article/view/3368
Febriani, S. R. (2020). Analisis Implementasi Pembelajaran Bahasa Arab di Sekolah Dasar : HOTS , MOTS , LOTS ? Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab VI (KONASBARA), 20, 432–444. index.php/konasbara/article/view/695
Fitriani, N., & Saefuloh, H. (2018). Analisis Bahan Ajar Buku Siswa Bahasa Arab Untuk Kelas 6 Madrasah Ibtidaiyah (Pendekatan Saintifik 2013). EL-IBTIKAR: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 7(2), 115–136. https://doi.org/10.24235/ibtikar.v7i2.3336
Hadi, N. (2018). Analisis Content Buku Ajar Bahasa Arab (Pendekatan Saintifik Kurikulum 2013) Kelas I Madrasah Ibtidaiyah Terbitan Kementerian Agama Republik Indonesia 2014. Ijaz Arabi Journal of Arabic Learning, 1(1), 37–51. https://doi.org/10.18860/ijazarabi.v1i1.4930
Imam Makruf, A. B. (2020). Peningkatan Mutu Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Aktivitas Di Madrasah Ibtidaiyah. Al-Mahara Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 6(1 Juni), 39–58. https://doi.org/DOI: 10.14421/almahara.2020.061-03
Irfan, H. (2020). Analisis Faktor-Faktor Kesulitan Menulis Huruf Abjad Bahasa Arab (Studi Kasus Pada Siswa Kelas VIII SMP Miftahul Iman Bandung). Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 3(2), 129–152. https://doi.org/https://doi.org/10.32699/liar.v3i2.1054
Ninoersy, T., ZA, T., & Wathan, N. (2019). Manajemen Perencanaan Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Kurikulum 2013 Pada SMAN 1 Aceh Barat. Fitrah: Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman, 05(1), 83–102. http://dx.doi.org/10.24952/fitrah.v5i1.1759
Pahlefi, M. R. (2020). Analisis Buku Al-‘Arabiyyah Baina Yadaik Jilid I. Al-Ittijah:Jurnal Keilmuan Dan Kependidikan Bahasa Arab, 12(2), 157–176. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.32678/al-ittijah.v12i2.3630
Ramah, S., & Rohman, M. (2018). Analisis Buku Ajar Bahasa Arab Madrasah Aliyah Kurikulum 2013. Arabiyatuna : Jurnal Bahasa Arab, 2(2), 141–160. https://doi.org/10.29240/jba.v2i2.552
Setyawan, C. E., & Ahsan. (2020). Arah Perencanaan Pembelajaran Bahasa Arab Abad 21. Jurnal Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 9(1), 55–82. https://doi.org/https://doi.org/10.36668/jal.v9i1.133
Setyawan, C. E., Basit, L. A., & Fathoni, M. (2018). Telaah Bahan Ajar Bahasa Arab “Ayo Fasih Berbahasa Arab” Madrasah Aliyah Kelas XII Karya Hasan Saefullah (Tinjauan Materi Berdasarkan Teori Mackey). Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab IV, 1–10. http://prosiding.arab-um.com/index.php/konasbara/article/view/273
Sumardi, M. (1974). Pengajaran Bahasa Asing: Sebuah Tinjauan Dari Segi Metodologi. Bulan Bintang.
Tarigan, H. G., & Tarigan, D. (1986). Telaah Buku Teks Bahasa Indonesia (Cet. II). Angkasa.
DOI: https://doi.org/10.31869/aflj.v1i1.2534
Article Metrics
Abstract view : 517 timesPDF - 283 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Apri Wardana Ritonga
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
INDEXED BY:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.