SISTEM INFORMASI PROMOSI DAN PENJUALAN KERAJINAN SULAMAN BERBASIS WEB PADA SULAMAN INDAH MAYANG PARIAMAN

Nelfira Nelfira, Nency Extise Putri, Via Rahmai Yuni

Sari


This reseach was conducted at the handycrafts Sulaman Indah Mayang Pariaman. Sulaman Indah Mayang is a bussiness that sells various kinds of minang embroidered crafts. The effort craft Sulaman Indah Mayang still use conventional way in processing sales data and do promotion.  For  that  required  an  information  system  that  will  assist  in  the  process  of  promotion  and  sales. Information system application of promotion and sale of web based embroidery craft developed using PHP programming language and MySql as database. Application design using object oriented methodology with UML design tool. The end result of this research is the creation of application of Information System Promotion and Web- Based Sales that can help Sulaman Indah Mayang in the process of promotion and sales.


Teks Lengkap:

Hal 227-234

Referensi


S. Informasi, P. Digital, J. Sistem, I. Fakultas, I. Komputer, and U. Sriwijaya, “Pdngembangan Model Sistem Informasi Perpustakaan Dengan Teknologi Informasi Berbasis Wireless Aplikacation Protocol (WAP) Pada Universtas Sriwijaya,” J. Sist. Inf. (JSI), vol. 4, no. 1, pp. 425–436, 2012.

D. Metode, S. Studi, P. T. Chingmix, and B. Sejahtera, “Strategi Pengembangan Teknologi E-Commerce,” J. Telemat. MKOM, Vol.3 No.2, Sept. 2011, vol. 3, no. 2, 2011.

T. Chandrayanti and A. Mulyana, “Model Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM) Kreatif di Sumatera Barat dengan Pendekatan Terintegrasi Zaman Now,” Pros. 4th Semin. Nas. dan Call Pap. 2018 Fak. Ekon. Univ. Muhammadiyah Jember Hal 59-7, pp. 59–70, 2018.

S. Haryanti and T. Irianto, “Rancang Bangun Sistem Informasi E-Commerce Untuk Usaha Fashion Studi Kasus Omah Mode Kudus,” J. Speed – Sentra Penelit. Eng. dan Edukasi, vol. 3, no. 1, pp. 8–14, 2011.

S. Supriyanto and O. Anggraini, “Penguatan Kapasitas Usaha Perikanan dalam Pengembangan E-commerce di Kabupaten Bantul,” Proceeding Community Dev., vol. 1, no. 2017, p. 173, 2018.

A. Umar, “Peranan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Bagi Usaha Kecil dan Menengah,” KNIT-2 Nusa Mandiri, vol. 2, no. 1, pp. 29–36, 2016.

I. G. M. Karmawan, “Dampak Peningkatan Kepuasan Pelanggan dalam Proses Bisnis E-Commerce pada Perusahaan Amazon.Com,” ComTech Comput. Math. Eng. Appl., vol. 5, no. 2, p. 748, 2017.

A. Aryanto and T. I. Tjendrowasono, “Pemanfaatan Blackberry Sebagai Sarana Komunikasi Dan Penjualan Batik Online Dengan Sistem Dropship Di Batik Solo 85,” Journal, Speed Eng. Sentra Penelit., vol. 11, no. 4, pp. 33–40, 2014.

E. Haryanto et al., “Kualitas Layanan, Fasilitas Dan Harga Pengaruhnya Terhadap Kepuasan Jasa Layanan Pada Kantor Samsat Manado,” J. EMBA, vol. 1, no. 3, pp. 750–760, 2013.

F. Reza, “Strategi promosi penjualan,” J. Kaji. Komun., vol. 4, no. 1, pp. 64–74, 2016.

S. Informasi and S. I. Padang, “Sistem Pendukung Keputusan Mutasi Karyawan Pada PT. Sakato Jaya Dengan Metode Multi Faktor Evaluation Proses,” Rang Tek. J., vol. 2, no. 1, pp. 9–15, 2019.




DOI: https://doi.org/10.31869/rtj.v2i2.1329

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


##submission.copyrightStatement##

"Web Kunjungan Saat ini

Kunjujngan Dari Negara

 Flag Counter

 

 

Creative Commons License
Rang Teknik Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.